Amikor a készülék furcsa hangokat ad, esetleg csöpög vagy más probléma merül fel a működésével kapcsolatban, akkor az első dolgunk kihívni a szerelőt. Miután alaposan átvizsgálta a gépet és felállítja a “diagnózist”, akkor sok esetben kiderül, egy-két mosógép alkatrész cseréje már igencsak aktuális. Ilyenkor két lehetőség van: vagy a szakember szerzi be a terméket vagy pedig a felhasználó.
Nem mindegy, hogy mennyit kell fizetnie érte
Természetesen lehetnek kivételek, de a tapasztalatok sajnos azt mutatják, hogy a mosógép szakemberek nem járnak el körültekintően, amikor mosógép alkatrész vásárlásról van szó. Ennek egyszerű a magyarázata: nem az ő pénztárcájuk bánja. Számukra úgy a legkényelmesebb, ha az útba eső szaküzletben vásárolnak, vagy az első olyan helyen, ahol készleten van a szükséges tartozék. Hogy a termék mennyibe kerül, már másodlagos. Ritka, hogy több boltban, webáruházban is körülnéznek, hátha van olcsóbb. Ha viszont az alkatrész típusa, azonosítókódja ismeretében maga a felhasználó jár el, akkor sokkal körültekintőbben hoz döntést.
A mosógép alkatrész garancia nélkül mit sem ér
Az alkatrész vásárláskor egy fontos kérdés, hogy jár-e a garancia. Sok értékesítő ezen akar spórolni, ami azt jelenti, hogy garanciavállalás nélkül egy kicsit olcsóbban adják a termékeket. Ez látszólag jó üzletnek tűnhet, ám ha a megvásárolt tartozék nem tudja megfelelően ellátni a feladatát, esetleg kiderül, hogy másodkézből származik vagy elve hibás, akkor nincs helye a reklamációnak. Ha a szakember helyett a felhasználó szerzi be az alkatrészt, és kellő figyelmet szentel a “garancia kérdésre”, akkor elkerülhetők ezek a kellemetlen szituációk.